پنجشنبه ۶ مهر ۱۳۸۵ - ۱۴:۵۲
۰ نفر

گروه علمی فرهنگی: نوت بوک های اچ پی و اپل بیشترین میزان مواد ناسازگار با محیط زیست را دارند.

پژوهش اخیر گروه تحقیقاتی صلح سبز نشان می دهد که در ساخت شمار زیادی از نوت بوک ها، عمدتا محصولات اچ پی و اپل،  از مقادیر قابل توجهی از مواد سمی  و شیمیایی استفاده می شود. در این پژوهش ها که در یک آزمایشگاه دانمارکی صورت گرفته، نوت بوک های ایسر، اپل، دل، اچ پی و سونی مورد بررسی قرار گرفتند. محققان صلح سبز بر این عقیده هستند که تولید طولانی مدت این نوع نوت بوک ها که مقادیر زیادی از مواد ناسازگار با محیط دارند، می تواند تاثیر مخربی بر سلامت افراد و محیط زیست داشته باشد.

در این بین، ایسوس که در اروپا فروش بالایی داشته، عناصر جدید تشکیل دهندة نوت بوک ها را برای ایجاد طرح های جدید به هم می آمیزد. روکش چرمی، کیبورد پولیش شده و تزیین شده و سطح گرم و طبیعی چرمی آن سری S6 را به وسیله ای شخصی و سازگار با طبیعت آدمی مبدل خواهد کرد.

انتخاب مواد جدید دلیلی بر عالی بودن توانایی های مهندسی، ابتکار در طراحی و کیفیت عالی Asus است. چرم یک مادة طبیعی است. این ماده خصوصیات منحصر به فردی دارد. اثر دست روی آن نمی ماند. این ویژگی نشان دهندة طبیعی بودن چرم است. آثاری مانند ، لک های طبیعی و تنوع دانه ها نباید به عنوان عیوب چرم محسوب شود، بلکه دلیلی بر طبیعی و اصل بودن چرم است.

Asus که در رابطه با استانداردهای سختگیرانه و غیر قابل انعطاف کیفیت مشهور است، مقادیر مجازی برای عیوب طبیعی تعریف کرده است که تمام شرکت های تولید کننده و ارزیابی کننده محصولات چرمی نیز این استانداردها را رعایت می کنند. این استانداردها مطابق با استانداردهای فناوری های صنعتی است و تضمین کنندة کیفیت بالا است. هر تکه از چرم دست چین شده و روی بدنة آلومینیومی نصب می شود. تولید این محصول بسیار گران تمام می شود و تقریباً 2 ماه طول می کشد.

توانایی محاسباتی ارتقا یافته
مجموعه نوت بوک های چرمی S6، آخرین فناوری شرکت اینتل یعنی Centrino به همراه دو پردازندة Duo L2300,L2400 در هسته CPU را دارند. خاصیت دوهسته ای بودن S6 آن را قادر می سازد محاسبات مربوط به task های مختلف را با سرعت زیاد انجام دهد و کارایی دستگاه را چنان بالا می برد که از سطح کامپیوترهای خانگی فراتر می رود. وقتی دستگاه با زمان پاسخ کوتاه کار می کند وظایف محوله را بدون تأخیر انجام می دهد.

 قابلیت جابجایی این سری از نوت بوک ها با باتری های جدید که میزان تولید انرژی بیشتری دارند و زمان بیشتری کار می کنند افزایش یافته است. نرم افزار مدیریت انرژی الکتریکی Asus Pover4 Gear+ سرعت CPU را با توجه به بار سیستم تنظیم می کند. این ابداع جدید با ارائه 8 حالت از پیش طراحی شدة بازی، تماشای DVD ، پخش موسیقی و پردازش متن موجب افزایش زمان کاری باتری تا 20 الی 25% می شود. این روش باعث عملکرد مطمئن و پیوسته دستگاه می شود.

نوت بوک چرمی 6S، صفحه 1/11 اینچی به همراه درخشندگی زیاد وبا وضوح بالا دارد که تلفیقی از ظاهری پرطراوت و قابلیت جابجایی است. برای کار و بازی عالی است. فناوری انحصاری تصاویر براق که متعلق به Asus است، منابع اطلاعاتی را به گونه ای یک پارچه و هم زمان می سازد که موجب کاهش صدا و نرخ تغییر برای تصاویر vivid و در عین حال افزایش کنتراست، روشنی و اشباع رنگ با درخشندگی زیاد می شود.

کد خبر 4951

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز